Monday, January 12, 2009

DIA BUAT ONAR LAGI

Dalam keenakkan kita lena bertemankan balutan saratoga yang tebal, tidak pasti berapa ramai lagi saudara2 Islam kita di PALESTIN sana yang telah menjadi mangsa korban muntahan peluru2 kereta kebal rejim Israel yang menyerang tanpa memilih mangsanya. Takjub dengan keberanian dan semangat pemuda2 dan kanak Islam Palestin, walaupun hanya bersenjatakan batu2 mereka masih meneruskan perjuangan demi memelihara martabat Islam biarpun nyawa sebagai galang gantinya... Cuma aku tidak pasti, adakah di tanah airku sendiri memiliki jiwa2 yang sanggup mengorbankan diri mereka untuk ISLAM YANG DICINTA. Mungkin ada namun cuma beberapa kerat sahaja.. Pemimpin2 Islam sendiri khususnya pemimpin2 tanah Arab hanya mampu terkebil-kebil menyaksikan setiap kezaliman yang dilakukan oleh pihak Israel. Senjata2 canggih yang dimiliki hanya sebagai perhiasan sahaja. Bimbang untuk menunjukkan taring... Respon yang ditunjukkan seolah-olah mereka merestui setiap perilaku si Israel.
'Lampu hijau yang diterima digunakan sebaiknya oleh rejim Israel untuk memonopoli Palestin. Kesempatan dan peluang yang dimiliki dimanfaatkan untuk menghancurkan umat Islam seramai yang mungkin.. Sementara itu pihak Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan Kesatuan Eropah pula hanya meminta tentera Israel agar tidak menyerang penduduk awam.. KECEWA!!! Mereka hanya sekadar meminta.. Sudah pasti bukan itu yang diharapkan oleh penduduk dunia. Pemimpin2 tanah Arab pula masih terus dengan sikap 'asobiyah'nya. Lebih mementingkan kepentingan negara masing2 berbanding Islam itu sendiri. Di Mesir , masih tiada tanda2 yang menunjukkan bahawa pemimpin akan memberi kebenaran membuka laluan Arafah untuk menyalurkan bantuan kepada rakyat Palestin.



Justeru kita sendiri bagaimana??? Adakah cukup sekadar menjadi puak yang memerhati sahaja??? Dimanakah sensitiviti kita sebagai seorang umat Islam??? Selain berdoa dan mengamalkan Qunut Nazillah, ayuh kita mempergiatkan lagi aktiviti "memboikot" ekonomi Yahudi sebagai salah satu cara untuk melumpuhkan kekuatan mereka...


-tajdidniatselalu-

1 comment:

arnamee said...

Salam ziarah.
Salam perjuangan..

=)