Tuesday, January 13, 2009

PERUBATAN SPORT'S DAY

Strawberry cupcake,blueberry pie, Tanta-Zaqziq fight3... Bergegar seketika bumi Cairo dengan jeritan semangat kontijen serba hijau pada hari tersebut ... Walaupun tika itu kami merupakan antara golongan minoriti, namun berbekalkan semangat juang yang tinggi (agak poyo), walaupun baru pertama kali kami bertemu dan berkenal-kenalan, itu bukanlah penghalang untuk kami bersatu dan berganding-bahu. Andai bisa diundur kembali, ingin saja kami kembali ke saat itu. Mengulang detik2 kenangan manis saat bersama2 menjulang piala kejuaraan Family Day PERUBATAN 2008. Kemenangan yang tidak disangka tapi ku kira berbaloi dengan latihan yang konsisten bersama teman2 yang tidak mengenal erti putus-asa.
Dan tahun ini, detik2 yang ditunggu bakal muncul kembali... Cuma agak terkilan kerana pada tahun ini kami tidak akan bergabung bersama. Masing2 akan berentap, namun aku yakin ukhwah yang terbina masih kukuh seperti dulu.... Insya-Allah seandainya berkesempatan, kita akan bertemu di Mansoura pula wahai teman2ku.

Pelbagai desas-desus yang aku dengar sebaik iklan PERUBATAN SPORT'S DAY ini warwarkan. Ada yang mengkhabarkan bahawa mereka akan berusaha untuk merampas 'piala kejuaraan' yang sebelum ini dimiliki oleh muhafazah kami. Aku hanya mampu tersenyum menyaksikan gelagat teman2ku. Nampaknya kali ini mereka tidak main2... Ermmm, kita nantikan hari penentuan itu tiba.. Kepada teman2 PERUBATAN, ayuh kita sama2 melibatkan diri... Bersama2 menjadi pendokong dan penyokong agar KESATUAN sesama kita umumnya dan UMAT ISLAM khususnya terus terpelihara...
-tajdidniatselalu-

1 comment:

Nafsah Dulajis said...

usaha-usaha lagi biro sukan...
kita tidak akan membiarkan piala kita dijajah...

majulah sukan untuk kesihatan ummah!